9 Eylül 2012 Pazar

Merve Hasmanla Fotoğraf Üzerine Bir Röportaj



Firsat buldukca dile getiririm, fotografa ve modaya olan tutkum beni blogger yapti diye. En son fotograf konusunda size sokak fotografciligi denildi mi akla ilk gelen ismin Sartorialist oldugundan ve  Henri Cartier Bresson `un bu isin ilklerinden oldugundan bahsetmistim. Sohbetimize kaldigimiz yerden Merve Hasman ile devam ediyoruz. Freelance fotografciyi her ne kadar daha cok moda cekimlerinde gorsek de aslinda arsivinde kurgu ve estetikle sundugu cok iddiali fotograflari var.







  1. Merve Hasman kimdir dersek kendinizi anlatabilir misiniz bize?
 Kendimi anlatmak çok zorlandığım bir durum…
Çok özgür bir ruhum tek bildiğim bu.

  1. Kişisel blogunuzda fotoğrafa olan ilginizin, size  hediye edilen Helmut Newton kitabıyla başladığından söz etmişsiniz. Biraz anlatabilir misiniz o günü?
 Helmut Newton Kitabi bana ikizimin hediyesiydi…” Bayılıyorsun bu adama, simdi doya doya bakabilirsin “ diye hediye etmişti bana…

  1. Fotoğrafçılık dünyasında ilginizi çeken özel bir alan var mı ? Salt moda fotoğrafçılığı, belgesel-an fotoğrafı gibi bu doğrultuda planlı bir çalışma düzeni içinde misiniz?
 Icinde bir hayat olsun, bir kurgusu olsun, düşündürsün yeter…

  1. Face to Face serginize konu olan çalışmada keyif veren ve zorlayıcı olan tarafları bizimle paylaşabilir misiniz?
Uzun sure Turkiyede yaşamamış biri olarak, İstanbulu keşfetmek, hemde farklı duyularla benim için isin en buyuk hazzıydı diyebilirim…Isimde çok planlı programli hareket ettiğim için  serginin hazirlik surecinde beni cok zorlayan taraflar yoktu .
Sadece Ortaköy meydanında , gözlerim kapalı çekim yaparken , kameramın ıslanıp ıslanmama korkusuyla yuzlestim…Gorme duyunuz kapalı olduğunuzda işitme duyunuz o kadar baskın olabiliyor ki, 300 mr de denize atlayan çocukların, sizin dibinizden denize atladıklarını düşünebiliyorsunuz mesela.

  1. Tamer Yılmaz ve Steve Klein ile birlikte çalışmışsınız. Steve Klein, hard core ve agresif fotoğraflarıyla ünlü bir fotoğrafçı, sizin fotoğraflarınızda nude çalışmalarda bile estetik hep ön planla.  Bunu nasıl dengeliyorsunuz?
 Arzuladığım şeylerin çoğunu burada bastırmak durumunda kalabiliyorum…Benim gözümde aslinda o kadar hard core görebiliyor, fakat her oyunu kuralına gore oynamak lazim. Yoksa oyun disi kalmanız an meselesi.

  1. Bir çok fotoğrafçının idolü vardır ; Bill Brandt , Diane Arbus ve Richard Avedon gibi  sizin idolünüz kim?
 Ikinci bir Annie Liebovitz olma yolunda hedeflerim.
   
  1. Size göre fotoğrafçılıkta “yaratıcı olmak” nedir? Nelerden ilham alırsınız?
 Bir fotoğrafçı kendi hayatini yasarken, oradan kesitler alıp fotoğrafına yansıtabiliyorsa,  hayatla ilgili o gözlemini doğru yansıtabiliyor ve başkalarının hayatına birsey katabiliyorsa o zaman iste gercek bir sanatcidir. Benim mentalitem de bu dogrultuda…Elimden geldigince  kendi hayatimi baskalarina katmayi diliyorum onlari kendime kattigim kadar…

  1. Bir fotoğrafçı için özgünlük önemlidir ve beraberinde imzasını getiririr. Sizin özgünlüğünüz, imzanız nedir?
 Kafanizdaki hikayeyi kagida dokebilmek bir nevi…Ben bunu gozumle yapiyorum.

  1. Sizi en çok etkileyen fotoğraflarinizdan birini bizle paylaşır mısınız?

 10. Mevcut ve gelecek olan projelerinizden bahsebilir misiniz?

 Çok suprizlerim var, olduklarinda umarim herkes benimle ayni heyecanda ayni duyguyla yasar onlari…Su an kendime bile fazla soylemiyorum…Surprizi kacmasin diye.

  1. 2009 yılında açtığınız bir blogunuz var. Gördüğüm kadarıyla uzun süredir ilgilenilmiyor. Özel bir sebebi var mı?  Blogunuzu tekrardan aktif görebilecek miyiz?
  2009 yilinda actigim blog, websitemin yapim asamasinda , fotograflarimi gosterebilmek amacli actigim bir blog idi…Acikcasi bugun onu kapatabilmek için basvurmadigim yer kalmadi diyebilirim…
Su an yine websitem yapim asamasinda olduğundan oturu, yeni bir blog la karsinizdayim…Bu blog um uzerinde hemen hemen ayda bir calisip update ediyorum..Web sitem hazir oldugunda ise , bugunku tmblr blogumu korumayi dusunuyorum…Belki biraz daha kisisellestirmeyi , fotograflarimin altina hikayeler yazmayi…


  1. Takip ettiğiniz bloglar var mı?
 Maalesef çok yok fakat bu seneki misyonum bloglara zaman ayirmak ve takip etmek gercektende, muhtesem isler var, muhtesem hikayeler…

  1. Son olarak biraz da moda konuşursak, tek kelimeyle  aşağıdakilere yanıtınız ne olur?
 Merve Hasman’ın  favori tasarımcısı, Rifat Ozbek, Bora Aksu

Merve Hasman için online shopping,  Henuz yok

Ve  dolabındaki en favori parçası, Anneannemin kombinezonu( hemen hemen her dogum gunume onunla girerimJ)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder